Wednesday, November 4, 2009

Sports at Big Sky High School

Ahoj vsichni,
omlouvam se, ze jsem dlouho nic nepsal ale bohuzel volneho casu je porad malo. Ovsem od tedka se to bude zlepsovat protoze uz mi skoncila soccer sezona. A to bych uvedl jako dalsi muj post a napsal bych neco malo o sportech v moji skole. Jak jsem jiz zminil chodim do skoly jmenem Big Sky High School. V americe maji sporty na trosku jinem levelu nez v Ceske Republice. Maji zde skolni tymy a skolni druzstva a jestlize chcete hrat za mestsky klub tak musite zaplatit poplatky, ktere nejsou zrovna nejlevnejsi. Na druhou stranu, mestsky klub je lepsi uroven protoze to hrajou deti z celeho mesta a ne jenom skoly. Nicmene high school sporty jsou rozdeleny podle rocnich obdobi skolniho roku tz. podzim, zima a jaro.

Fall sports: Muj nazor je ze podzimni sporty jsou nejlepsi, nejdulezitejsi a take asi nejoblibenejsi. Patri mezi ne Soccer, Amercky fotbal, Vollleyball, golf a crosscountry. Soccer jsem hral ja, to je klasicky fotbal jako zname my. Maji ovsem jinak rozdelenou sezonu, hraje se zapas vetsinou dvakrat tydne a treninky jsou kazdy den. Soutez je rozdelena do dvou konferenci, v Montane je to zapadni a vychodni. My jsem hrali zapadni. Je to 7 tymu v kazde konferenci a kazdy s kazdym sehraje dva zapasy, jeden doma a jeden venku. Na konci sezony se hraje play-off game ktera rozhodne zda se tym kvalifikuje do narodniho turnaje. Do statniho turnaje jdou 4 tymy z kazde konference (celkem tedy 8) a tam se pak hraje klasicky pavouk. Mu8j tym se bohuzel do statniho turnaje nedostal, takze nase sezona skoncila o dva tydny drive.
Dalsim sportem a sportem asi nejdulezitejsim (ne vsak pro me) je americky fotbal. Mame obrovsky fotbalovy stadion a na kazdy zapas jde vylozene cela skola. To znamena kole 1400 deti na kazdy domaci zapas. Je to takova spolecenska udalost. A je to vzdycky parada kdyz se vyhraje. Kouknete na fotky, vetsina fotek kde jsem s kamosema je z fotbaloveho zapasu.
Dalsi sport ktery se hraje v zimne je volleyball: ne tak popularni sport bohuzel ale ja jsem byl na hodne zapasech docela. Bohuzel nas tym neni zas tak dobry ale mam tam hodne kamosek takze je chodim podporit co nejcasteji.
Dalsi je crosscountry. Nevim, jestli o tomto sportu nekdy slyseli ale pro me to bylo poprve kdyz jsem prijel. Je to asi vylozene americky sport a spociva to jen a jen v behani. Nikdy jsem se na meetingu crosscountry podivat nebyl a ani me to nejak nelaka. Spociva to v tom ze je to zavod na dlouhou vzdalenost. Nevim presne detaily takze bych asi lhal ale vim ze jejich trenink je behani a jejich "zapasy" jsou behani. Neni to vsak behani na drahe je to volny beh na velice, velice, velice dlouhou vzdalenost. Nic pro mne, kdyz mam problem i popobehnout pri fotbale. :-)

Zmni sporty jsou pote: basketball (asi nejdulezitejsi), plavani, hokej, wrestling. Jeste nezacali takze napisu neco asi v prubehu zimy o nich, Ale slysel jsem ze nas holcici basketbalovy tym je hodne dobry, tak jsem zvedav.
A na jare se pak hraje tennis, track & field (atletika), baseball a softball. Ja bych chtel hrat tenis na jare. Tak uvidime jak se to vsecko vyvine.

Kazdopadne tedka jsem se dal na hokej protoze jsem nejak nemohl vystat tu predstavu ze se celou zimu budu jenom valet doma a hrat GTA IV na Xboxu s Reidem. Ale uz se hrozne tesim na prvni trenink, zaciname v pondeli 11/9 tak uvidime. Neni to sice zadna velka uroven, nebudeme trenovat jenom hrat zapasy dvakrat tydne.

Jeste bych chtel podekovat Vsem co ctou tenhle blog., doufam ze mate aspon trosku predstavu co se tady se mnou deje.

Dekuju Peta

No comments:

Post a Comment